(Zrealizowany w Dzielnicy XIV, obejmuje al. Jana Pawła II, ul. Izydora Stelli Sawickiego, ul. Nowohucką)
Termin realizacji: wrzesień 2000 roku - październik 2001 r.,
Koszt całkowity: 78.326.900 zł,
Wykonawca: Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego "Energopol" S.A.,
Charakterystyka:
Jest to pierwsze istotne zadanie, otwierające utworzenie ciągu spinającego północną wewnętrzną obwodnicę miasta z autostradą A-4. Przebudowa skrzyżowania ulic: Nowohucka - Stelli Sawickiego - Jana Pawła II - Medweckiego - Instytutowa - Wysockiej.
Zakres budowy obejmował:
- ul. Nowohucka na długości 800 mb wraz z ciągami pieszymi na odcinku od Ronda Dywizjonu 208 do al. Jana Pawła II,
- ul. Stelli Sawickiego na długości 700 mb wraz z ciągami pieszymi i ścieżką rowerową na odcinku od al. Jana Pawła II do połączenia z istniejącym odcinkiem dwóch jezdni z trzema pasami ruchu ul. Stelli Sawickiego,
- al. Jana Pawła II na długości 700 mb wraz z ciągami pieszymi i ścieżką rowerową, przebudowa i poszerzenie o pasy włączenia i wyłączenia na wiadukcie drogowo-tramwajowym od przystanku tramwajowego przy AWF - Politechnika Krakowska do wlotu ul. Wysockiej na al. Jana Pawła II od strony Nowej Huty,
- połączenie ul. Medweckiego na długości 200 mb do wschodniej jezdni ul. Stelli Sawickiego,
- budowa dwóch wiaduktów drogowych i jednego tramwajowego - każdy o długości 60 mb i całkowitej szerokości 56 m, na podporach słupowo - żelbetowych, konstrukcja nośna - płyta żelbetowa ciągła dwuprzęsłowa, dwu-wspornikowa,
- budowa torowiska tramwajowego w al. Jana Pawła II.
Przebudowa zakresów ulic wraz z wykonaniem wiaduktów drogowych i tramwajowego umożliwiła wykonanie skrzyżowania typu "karo" wraz z wybudowaniem sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu i przy przejściu dla pieszych w okolicy AWF - Politechnika. Długość jezdni na całym węźle komunikacyjnym wynosi 5.100 mb jednej jezdni. Ponadto wykonano przebudowę i budowę infrastruktury technicznej w zakresie budowy magistrali wodociągowych, sieci gazowej, teletechnicznej, kanalizacyjnej, NN, SN. Wykonano 150 m murów oporowych i ekrany akustyczne o długości 240 mb. Imię gen. Ludomiła Rayskiego zostało nadane zrealizowanemu węzłowi komunikacyjnemu przez Radę Miasta Krakowa 28 grudnia 2001 r.
|